VÁŠ HLAS Jakou jste měli zkušenost se záchranáři a policisty? Setkali jste se s něčím, co vás v těch dramatických chvílích povzbudilo nebo dokonce potěšilo? Jací byli lidé, s nimiž jste se na dálnici nechtěně seznámili? Napište nám, co jste prožívali, ať už těsně po nehodě, nebo během dlouhého čekání.

Uveďte, prosím, vaše jméno, místo, kde žijete, a váš e-mail.

 

Váš názor: 
Vaše jméno a obec: 
Váš e-mail: 





Vaše hlasy
 palec-cerveny-48-48.jpg

Jezdím trasu Praha Brno od roku 1985 týdně někdy několikrát v noci i ve dne. Vyjíždím v 5:00 z Brna a potkám první sypač až na Vysočině. Příjezdové nájezdové spoje nejsou prohrnuty a posypány nikdy. A policie? Včera nepomáhala. Jihlava, Pelhřimov, vše bylo zablokované. A přitom stačilo, aby se policajti postavili na křižovatky a řídili dopravu. Tím by ji zrychlili. Já včera nakonec jel přes Telč a až tam byly řady kamiónů. Navíc dlouhé kolony slušně čekajících řidičů předjížděli různí darebáci. Kde byla policie? Za celé odpoledne jsem neuviděl jedinýho poldu.

Jan Baltus, Brno
baltus@seznam.cz

 
Vyjížděla jsem ve čtvrtek z Uherského Hradiště směrem na Karlovy Vary před 18:00 hod. Kolegyně, která vyrazila cca 1,5 hod. přede mnou, mi hlásila aktuální situaci na dálnici D1. Absolutně v pohodě jsem dojela na 126 km, kde policisté řídili dopravu a kde stála první kolona kamionů, která se ve volném levém pruhu dala objet. Bohužel informační tabule hlásila, že máme sjet již na 146 km, což byla velmi zastaralá informace. Ale jako většina řidičů, kteří jezdí po D1, vím, že se na informační tabule nedá vůbec spolehnout!
Pokračovala jsem dál až na 112. km ke sjezdu na Jihlavu a Havlíčkův Brod. Opět měla policie vše pod kontrolou. Místo nehody jsem objela přes Jihlavu a Humpolec. Většina cesty byl pod silnou vrstvu ledu, opatrnost byla na místě. Bohužel několik řidičů na této objížďce skončilo díky náledí v lese. Těsně před Humpolcem byla krátká kolona. Příčina - řidič kamionu chtěl také použít tuto objížďku, ale na náledí uklouzl. Naštěstí jsme nečekali dlouho a zakrátko jsem byla již na dálnici a pokračovala jsem směrem na Prahu.
Poučení pro mne:
1) Pokud by byl na dálnici funkční!!! informační systém, jako je v zahraničí, (např. Norinberk), určitě by tato havárie a následné kolony nebyly tak katastrofální.
2) Nebyly (jako obvykle) dostatečné informace o objízdných trasách a jejich sjízdnosti.
3) Výkřik ministerstva dopravy o použití severní trasy způsobil další kolaps. Je opět vidět, že jsou tam amatéři a teoretici. Asi nikdy nejeli za běžného provozu trasu Brno - Hr. Králové či Olomouc - Hr. Králové, jinak by nic takového nemohli vypusti z úst.
4) Nikdo (ani vy!) se nezabýval tím, proč zavčas nevyjela údržba silnic, aby vznikající náledí začala likvidovat. Auta neklouzala po bouři, ale po neupravené vozovce!
5) Nikdo nevaroval řidiče, aby zimní gumy nepřezouvali za letní v únoru a březnu. To se přece dělá až v půlce dubna. To je pro vás, lidičky z masmedií, také námět na zamyšlenou...
5) Poprvé v historii policie dopravu skutečně řídila, tak by to mělo být!
6) Poděkování všem z IZS, kteří gordický uzel z aut rozmotali opravdu v rekordním čase.
Ing. Soňa Langová, Karlovy Vary
vivas@seznam.cz