autonehoda_ohen.jpg"Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky. Nechceme přímo zobrazovat krev, ale například ukázky zranění při autonehodách a práce záchranářů, vše podbarvené emotivní hudbou" popsal představu ministerstva jeho mluvčí Karel Hanzelka. Celá propagační akce začne v polovině letošního roku a potrvá do roku 2010.

Reklamní materiály budou reflektovat hlavně tři témata: nedodržování rychlosti spojené s agresivitou řidičů, používání dětských autosedaček a bezpečnostních pásů a alkohol či psychotropní látky za volantem.

    Čtěte více     

    

Čtyřlístek ministra dopravy přinese drastické spoty

Ministerstvo se inspirovalo v zahraničí, především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Autoři takových reklamních materiálů si neberou servítky vůči těm, kteří porušují pravidla. "Když před jízdou piješ, tak jsi strašnej idiot," hlásají například plakáty u silnic v Austrálii.

Podívejte se: Čím se mohou spoty inspirovat

Kampaň na pomezí

Spoty by však mohly narazit. Předseda Rady pro reklamu Ladislav Šťastný nedávno serveru iHNed.cz sice řekl, že podobné akce dle jeho názoru mají smysl, pokud by se však objevily v běžném vysílání, pro by nebyl. "Protože to zasahuje i lidi, kteří nejsou požadovanou cílovou skupinou a kteří na to mohou reagovat velmi špatně," říká Šťastný.

    Čtěte více     

    

Šéf Rady pro reklamu: Drastické záběry autonehod v televizi bych neschválil

Právě s nasazením v televizi přitom ministerstvo počítá. "Důraz je kladen hlavně na televizní spoty," řekla serveru iHNed.cz zástupkyně ministerstva Ivana Jelínková.

Ministerstvo připouští, že spoty mohou vyvolat kontroverzní reakce. Zodpovědnost ale podle Jelínkové ponese vítěz tendru. "Poskytovatel musí zajistit, aby byly spoty odvysílatelné," dodala.

Vítěze tendru tak zřejmě čeká těžký úkol. Vytvořit naturalistické reklamní materiály, které mají šokovat. Ale zároveň nesmějí překročit určitou hranici. Hranici poměrně úzkou. Nejvyšší soud totiž v jednom ze svých nedávných výroků konstatoval, že média by neměla zobrazovat drastické záběry z autonehod.

Reklamy budou součástí dopravního čtyřlístku

Chystaná kampaň ministerstva je součástí vládního tažení za snížení počtu mrtvých na českých silnicích, kterou vláda v rámci tzv. dopravního čtyřlístku představila koncem března.

Další tři lístky premiér Mirek Topolánek shrnul pod hesla "srozumitelný zákon", "lepší silnice" a "kvalitní práce policie". Cílem vlády je snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách do roku 2010 na polovinu roku 2002, kdy na silnicích zahynulo 1314 lidí.