Personální nedostatky plánuje armáda vyřešit pomocí neobvyklé reklamní kampaně prostřednictvím "zelených" tramvají. Kolik "vojenských" tramvají bude po Liberci celkem jezdit a co to bude v součtu armádu stát zatím nechce příliš prozrazovat. "Předběžný rozpočet samozřejmě máme. Nicméně, nechceme nic říkat dokud nebude uzavřeno výběrové řízení," řekl iHNed.cz Roman Mucha, náčelník skupiny marketingové podpory Armády ČR. Zároveň ale neupřesnil, kdy bude tendr ukončen.

Severočeské město by mělo být první zkouškou pravděpodobně rozsáhlejší reklamní kampaně. Armáda si v Liberci plánuje zjistit, nakolik by její kampaň mohla být úspěšná. I proto vybral město s vojenskou posádkou. Pokud se vše osvědčí, mohli by vojáci s "tramvajovou kampaní" pokračovat i v jiných městech.

armada-propagace-01.jpg

"Primární cílovou skupinou jsou muži ve věku 19 až 25 let, výběr médií proto této skupině podléhal," řekl nedávno Mucha magazínu Marketing a Media, který informaci o chystaných krocích armády zveřejnil.

Pomůže i internetový nábor

Armáda pro nábor nových vojáků připravila i propagační webové stránky Novakariera.cz. Jsou tématicky zabarvené do zelena a kurzor myši se v některých pozicích mění na zaměřovací terč.

Češi ale zatím nejsou na propagaci armády příliš zvyklí, někteří ji proto vnímají i negativně. "Česká armáda není v pozici některých zahraničních vojsk, která si běžně platí komerční prezentaci, například v podobě filmů," sdělil Mucha s tím, že třeba v USA je situace opačná.

 

Čtěte také

 

Pro Armádu natočil v roce 2004 režisér Filip Renč minutový klip s rozpočtem dva miliony korun. Spot tehdy vyvolal vlnu diskusí a kritiky.

O svou reklamu se vojáci starají úplně sami od roku 2003. Kvůli zmiňovaným obavám z reakcí veřejnosti jí ale využívají většinou  pro potřeby náboru nových zaměstnanců. Mucha nechce armádní propagaci srovnávat s nedávnou policejní akcí. "V případě armády jde o běžné doplnění stavů. Vzhledem k situaci na pracovním trhu bylo třeba dlouhodobý rekrutační proces podpořit reklamní propagací," uzavřel Mucha.