Na jeho fungování má prý zásadní podíl ministr dopravy Aleš Řebíček. Naopak dosud nevyřešenými problémy jsou podle premiéra nedostatečná splavnost Labe a také regulace jízdy kamionů.

Řebíček si vysloužil pochvalu především ve dvou bodech. Projekt mýtného podle premiéra po svém nástupu do funkce zachránil. Druhým bodem je restrukturalizace železnice, především oddělení ČD Cargo od mateřské společnosti České dráhy a převedení péče o koleje na Správu železniční dopravní cesty.

Regulace kamionů a splavnost Labe jsou podle Topolánka posledními problémy, které "fakticky zbývá dořešit".

"Je třeba urychlit práce a naplnit vládní prohlášení," řekl Topolánek k výstavbě jezů na Labi. K regulaci kamionů čeká premiéra v úterý jednání s dopravci. S poukazem na schůzku proto nechtěl svůj názor na problém vyjevit.

Čtěte také:

Nicméně řekl, že jasný názor má, a že problémy dopravců chápe. Podle něj někteří dopravci svádějí existenční boj, především kvůli drahé ropě. Život jim prý komplikuje i nedokončená infrastruktura, především neúplná síť dálnic.

Ministr dopravy Aleš Řebíček po návštěvě Topolánka potvrdil, že mýtný systém se od ledna příštího roku rozšíří na malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Od stejného data zmizí nalepovací dálniční známky z osobních aut a vystřídají je takzvané elektronické viněty. Cena bude stejná jako u známek, tedy 1000 korun.

Dnešní premiérská návštěva na MD byla pátou Topolánkovou zastávkou při "okružní jízdě" po ministerstvech. Na adresu jeho podřízených z jeho úst zatím vesměs zněla chvála.