Vláda chce zakázat kamionům páteční jízdy mezi 15. a 18. hodinou.Kamiony na českých silnicích mají stále častěji cizí poznávací značku. To vede k úvahám, že Česko se stalo tranzitní zemí pro tahače směřující dále za naše hranice.

Podle průzkumu firmy CzechConsult, který redakci iHNed.cz poskytla společnost CityPlan, se počet kamionů z ciziny na hraničních přechodech od roku 2000 výrazně zvedl, zejména na hranici se Slovenskem a Německem směrem z Bavorska.

Čtěte také:

Čísla ukazují, že většina kamionů překračujících naše hranice končí v českých firmách. Ze všech tahačů mělo cíl na území České republiky 80,7 procenta z nich. V tomto čísle jsou započteny také kamióny s místní poznávací značkou.

Situace se příliš neodlišuje, ani když se zaměříme na kamiony jen s původem z ciziny. Z nich má cíl nebo zdroje na našem území 63,9 procent. "Ucpané dálnice tedy nejsou důsledkem tranzitní dopravy, ale skladbou průmyslu České republiky," komentuje firma výsledky průzkumu.

graf-tranzitni-doprava-500.jpg