doprava-dalnice-auta__192x128_.jpgRath by raději vedl chybějící část dálničního prstence dál od metropole, přes území středních Čech, kde by jako hejtman měl na dvacetimiliardovou zakázku větší vliv. »Naše varianta vychází levněji,« říká Rath.

»Takové nápady nebudeme komentovat,« reagují sice shodně pražský primátor Pavel Bém i odstupující hejtman Petr Bendl. Bude-li Rath trvat na svém, může se stavba přinejmenším zdržet. Aby se celý obchvat dokončil, musí se územní plány sjednotit, aby bylo jasné, jak se nová část obchvatu napojí na tu, která již existuje.

I kdyby radikální Rath své politické protivníky jen provokoval, teď mu pomohl i Nejvyšší správní soud. Zpochybnil územní plán, na němž stojí Bémova varianta. Pražskou variantu dosud podporuje i ministerstvo dopravy. »Pokud by se prosadila jiná, znamenalo by to aspoň pět let zpoždění,« upozorňuje mluvčí Karel Hanzelka.

Dále čtěte

Obchvat je jedním z řady příkladů, jak volby začínají ovlivňovat byznys a miliardové toky v krajích. ČSSD chce výrazně zasáhnout do řízení krajských nemocnic, kraje rozhodují také o podpoře podnikání, rozvoji dopravy nebo turistice.

Dohromady se v krajských rozpočtech protočí 150 miliard korun za rok.

ctete-v-uternich-530.gif