narodni-trida__192x128_.jpgPražští úředníci posunuli záměr výstavby komplexu na Národní třídě blíže realitě. Odbor výstavby městské části Praha 1 na úřední desce oznámil, že Multifunkční objekt Copa centrum už má stavební povolení.

Z rozhodnutí odboru výstavby vyplývá, že úřad nevyhověl žádné z námitek, které podali účastníci řízení. Ti domnívali, že výstavba v okolí zhorší životní prostředí a ovzduší; emisní limity byly údajně překračovány už v době vypracování studie k projektu.
Čtěte také

Povolení zatím nenabylo právní moci, účastníci řízení se proti němu mohou odvolat. Stanice metra má být kvůli výstavbě zhruba rok zavřená, petici proti tomu podepsalo přes 5500 lidí. Jeden z iniciátorů petice Miloslav Kunc ČTK řekl, že se proti stavebnímu povolení odvolá.

"Rozhodnutí jsme zatím nezveřejňovali, chtěli jsme počkat, až nabude právní moci," řekla ČTK Helena Soukupová, mediální zástupkyně projektu. Dodala, že konečná podoba výstavby by měla být na konci listopadu představena veřejnosti.

Podle účastníků je stavba předimenzovaná a nebyla posouzena v plném rozsahu v procesu EIA. "Zamítnutí námitek nijak neodůvodnili. Na odvolání už pracujeme, obáváme se, že to ale stejně k ničemu nebude," poznamenal Kunc. Podle něj je vyvíjen velký tlak na to, aby stavba byla dokončena. "Ještě před vydáním povolení vedoucí odboru výstavby tvrdil, že by se v prosinci mohlo začít stavět," dodal Kunc.

Třináct podlaží za 4 miliardy a uzavřené metro

Komplex má mít čtyři podzemní a sedm nebo osm nadzemních podlaží. V šesti propojených budovách se plánují byty, kanceláře, pasáže s obchody či parkoviště pro 250 aut. Objekt bude propojen s obchodním domem Tesco. Výstavba potrvá zhruba 20 měsíců.

Současný vstup do stanice metra zmizí a na jeho místě vznikne v podzemním patře nový moderní vstup. Vestibul metra se rovněž přesune do podzemí. Během oprav mají vlaky stanicí pouze projíždět. Provoz tramvají zůstane zachován, zastávka ve Spálené ulici ale bude posunuta blíže ke Karlovu náměstí.

Iniciátoři petice proti uzavření stanice požadují, aby byl ze stanice vybudován druhý bezbariérový výstup. Pak by stanice nemusela být uzavřena. K požadavku se připojila i radnice Prahy 1, ta ale nebyla účastníkem stavebního řízení.