ODS si počkala, až téměř všechny strany zadují na předvolební vábničky, aby se předvedla na tu svoji. Při zahájení  předvolební kampaně v pražském Slovanském domě dala strana občas vzpomenout na estrády, kdy televizi Nova šéfoval Vladimír Železný. Toužila se ale formou prezentace odlišit a to se jí také povedlo.

Mezi dramaticky modře nasvícené kulisy "Městečka řešení" a rozvěšená předvolební hesla vstoupil předseda strany Mirek Topolánek a v roli moderátora vedl téměř hodinové představování priorit volebního programu. Pokud by si odpustil dva nepovedené vtipy, z nichž jeden se týkal přiznání, že rozumí internetu stejně jako jeho malý syn Nicolas, zvládl by moderování na výbornou.

ODS vytáhla na sociální demokraty klipy od Jiránka

"Propojujeme grafickou rovinu kampaně s obsahovou," obhajoval podobu prezentace šéf volebního štábu Ivan Langer. A bylo to znát. Před kulisami namalovaných domečků uváděl Topolánek vždy jednotlivá témata a priority. Poté následoval krátký animovaný klip od kreslíře Vladimíra Jiránka, který se snažil s menší či větší úspěšností utahovat z ČSSD, její politiky, a předvolebních slibů.

Jelikož ODS letos sepisovala svůj program se samotnými občany, pozvala si i jejich zástupce na pódium. Postupně se na něm vystřídali například podnikatel, otec čtyř dětí, programátor nebo ředitelka domu sociální péče.  Snažili se vysvětlit, proč jsou sliby ODS důvěryhodnější než ty konkurenční. Když se náhodou dotyčný nedokázal zcela jasně vyjádřit, pohotově ho Topolánek doplnil. Někdy ale převažovalo více obecných slov než konkrétních návrhů, nicméně vše směřovalo k tušenému finále.

Přišlo ve chvíli, kdy si Topolánek pozval k sobě nahoru zástupce občanů, vedení strany a všechny lídry krajských kandidátek. Naštěstí si žádnou píseň doprovázenou padajícími konfetami nezapěli a zástupci ODS začali odpovídat na otázky novinářů.