Představitelé odborářů oznámili, že upustili od protestů poté, co se se členy krizového štábu pražského magistrátu dohodli na předložených požadavcích.
"Stávkový výbor zastavuje přípravu časově neomezené stávky a ukončil svoji činnost," řekl zástupce odborářů Jiří Obitko. Jednání trvalo téměř osm hodin.
Podle ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka ve všech sedmi bodech šlo o kompromis. O detailech některých bodů budou odboráři s vedením dopravního podniku ještě příští týden jednat.
Páteční jednání mezi odboráři Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) a krizovým štábem města začalo v pátek krátce po deváté hodině v sídle dopravního podniku. Jednání se neúčastnil pražský primátor Pavel Bém, město zastupoval radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).
Odboráři přišli v pátek na jednání s různým postojem. Podle neoficiálních informací radikální křídlo odborů chtělo vyhlásit časově neomezenou stávku již v noci na pátek. Umírněnější část odborů naopak tvrdila, že už dosáhli mnoho a je třeba se dohodnout. Druzí ale trvali na splnění všech požadavků, zdůrazňovali například bod, který se týká zastavení propouštění.
Odboráři DPP budou pokračovat v jednání s krizovým štábem v pátek ráno - čtěte ZDE
Ředitel dopravního podniku: Blíže je kompromis než vyhlášení stávky - čtěte ZDE
Pražští dopraváci vyzývají kolegy, aby jim nekazili případnou stávku - čtěte ZDE
Podle čtvrtečního vyjádření radního Šteinera je vyřešen bod týkající se financování, problém nebude ani s nastavením standardů pro všechny dopravce na území Prahy. Obě strany se dohodly také na tom, že DPP opustí ředitel pro transformaci Radek Novotný, který měl v podniku na starosti outsourcing.
Rada města v úterý schválila uvolnění 900 milionů korun pro dopravní podnik, to ale odboráři označili za nedostatečné.
Kolik ročně stojí podle magistrátu bonusy zaměstnanců Dopravního podniku
Růst mezd
Každý rok rostou mzdy v Dopravním podniku přibližně o 230 milionů korun.
Sociální výhody
Zaměstnanci podniku mají nárok například na týden volna navíc, stravenky, dotace na penzijní připojištění a podobně. Ročně to vyjde na 380 milionů korun. Zaměstnanecké jízdné pak vyjde na 150 milionů korun.
Kolik se může ušetřit
Podle magistrátu je možné na platech manažerů v příštím roce ušetřit 3,7 milionu korun. U zaměstnanců je možné ušetřit 370 milionů korun.
Jak zlevnit chod podniku
Do metra musí přijít turnikety, které zabrání černým jízdám. O některé autobusové linky se bude soutěžit, a pokud soukromý dopravce nabídne výhodnější podmínky, zakázku dostane. Podnik musí také některé služby objednávat, pokud je externí firma udělá laciněji. Příkladem je oprava autobusů.