Nákladný projekt
888 milionů korun
nateklo do projektu Opencard. Odhalil to audit, který sumu označil za nepřiměřeně vysokou.

240 milionů korun
z celkově vynaložené částky stály hlavní město Prahu konzultantské a marketingové služby. Nikdo je ale nedokáže konkretizovat.

418 milionů korun
šlo z projektu Opencard firmě Haguess, která zajišťovala jeho chod. Přestože to faktury hlavního města potvrzují, vedení firmy částku rozporuje. Dostalo prý 250 milionů.

60 milionů korun
použil podle auditorů Dopravní podnik mimo projekt Opencard, přestože do něj sumu započítal. Podnik nařčení odmítá, všechny peníze prý byly vyúčtovány v pořádku.

230 milionů korun

stály informační technologie, které dodávaly jiné firmy než Haguess. Auditoři nemohou říci, které to byly, stejně jako u marketingu a komunikace.

 

 

Informace z auditu pražské karty opencard by měly být veřejnosti k dispozici před Vánoci. Nejprve je ale musí projednat rada města i zastupitelstvo, řekl v Otázkách Václava Moravce v České televizi pražský primátor Pavel Bém (ODS).

 

Zpochybnil také výsledky auditu, které se dosud objevovaly v médiích. Podle nich dosud projekt opencard stál asi 888 milionů korun, příjmy z něj ale byly nulové. Primátor dále prohlásil, že projekt opencard bude pokračovat.

"Samozřejmě zveřejníme audit až v okamžiku, kdy se s ním seznámíme," prohlásil Bém. Nejprve závěry musí projednat odborné orgány města, potom rada. Ta by se jimi podle primátora mohla zabývat 10. prosince. O týden později by měla projednat i druhý audit opencard, který si magistrát zadal.

"Následovat bude souhrnná zpráva, která by měla být představena na jednání zastupitelstva. To zastupitelstvo je 17. (prosince)," řekl Bém. "Vzápětí nato dojde ke zveřejnění závěrů," dodal.

Bém se také zdrženlivě postavil k závěrům auditu, které se už objevily v médiích. "Já nevím, jestli unikají z tohoto auditu informace," řekl. "Mám pocit, že ty informace se rozcházejí s realitou," doplnil.

Zdůraznil také, že se určitě nechystá projekt opencard zastavit. "Ten projekt je v obecném záměru vynikající a je to budoucnost všech rozumných evropských metropolí na úrovni zjednodušování a zpřístupňování veřejné správy," řekl.


Primátor ale odmítl srovnávání opencard s obdobnou Plzeňskou kartou. Ta funguje od roku 2004, tedy o tři roky déle než opencard, a dosud jsou s ní spojené náklady zhruba 250 milionů korun. Náklady na jednu Plzeňskou kartu tak dosahují 1042 korun, náklady na jednu opencard 2380 korun. Plzeňská karta přitom má více funkcí než pražská.

 

"Projekt pražské karty je projektem, který je diametrálně odlišný od karty plzeňské," řekl Bém. "V roce 2011, 12, 13 budou nabíhat nové funkcionality, které musí nastoupit na nějaký softwarový a hardwarový základ té karty, který tam dnes je. Proto ta karta měla ty náklady vyšší," prohlásil.

Opencard funguje jako tramvajenka a jako průkazka do knihovny. Pražané také mohou tímto průkazem platit parkovné. Další funkce ale město dosud nezprovoznilo.