K. T. Schnikow
Dobrý den,
chcete převzít dopravu na železnici. Tu používám denně a proto bych rád věděl, co mě v případě Vašeho úspěchu postihne.
1) Chcete jednotky nakoupit. V tom nevidím problém. Ovšem zajímalo by mne, jak si zajistíte odpovídající technické zázemí. Vlak není autobus. A dílny, depa, myčky atd. to vše vlastní ČD. Proč by i přesto mělo být pro mne - občana - výhodné ČD pustit žilou ve Váš prospěch? Navíc toto zázemí ČD zvýhodňuje. Nebudete později křičet, že Vám ho stát (který je majoritním vlastníkem ČD) musí poskytnout nebo ještě lépe pomoci vybudovat, aby jste nebyl znevýhodněn? Jak bez tohoto zázemí budou jednotky vypadat Vaše luxusní jednotky za pár let?
2) Jaké trasy chcete provozovat? Jen ty výnosné, nebo vše v určité oblasti? Lidem slibujete konkurenci, ale převezmete-li dopravu v jedné oblasti, stanete se tamním monopolem.
3) Tarify. Lidé vlastní různé slevy, které jim platí celorepublikově. Co pak, až budete v určitých oblastech fungovat Vy? Půjde i nadále si (když nic) koupit jízdenku až do cíle?
4) Proč nejste politicky korektní? Nenapadáte krajská zastupitelstva, ale speciálně ČSSD.
5) Slibujete luxus za nižší cenu. Tvrdíte, že kraje připraví lid o 20 mld, když nevyberou Vás. Ovšem na rozdíl od ČD Vy máte vše pouze na papíře. Co když se Vaše odhady mýlí? Nebyl by jste první ani poslední, kdo přijde s lácí, která se dodatečně pekelně prodraží.
6) Chcete vyhrát tendr na státní zakázku a koupit si z peníze z tendru jednotky a rozjet podnikání. Proč bychom si my - občané - měli koupit jednotky, které budete vlastnit Vy? Máme tu přece svého dopravce ČD, a. s., ve kterém má stát majoritu. Kupme si jednotky skrze něj a zůstanou našim vlastnictvím.
Dobrý den, to je pánečku otázek:-).
1) Jednoznačně bez zázemí to nejde. Ale toto zázemí (moderní depa) s vyjímkou dvou (v Praze a v Bohumíně)nemají ČD taky. Tak umývají vlaky v polích na odstavných nádražích. Amaterismus. Žádná banka by nám nepůjčila jedinou korunu, kdybychom neměli vyřešený moderní způsob údržby - tedy moderní depo a údržbu dle údržbového plánu výrobce. Banky jsou dokonce tak daleko, že chtějí, aby údržba byla zajištěna světově uznávanou firmou. Nechtějí, abychom údržbu "pytlíkovali" jako ČD. Víte, že 70% souprav ČD nespňuje bezpečnostní předpisy, které schváli Drážní úřad? V Německu by už tyto soupravy stály. Depa(moderní haly) si budeme stavět sami, vyjde to levněji, než opravovat neekonomická a nepraktická depa ČD. O pronájem dep, které nevyužívají jsme ČD žádali, neměli zájem si vylepšit svou ekonomiku...
2) naše nabídka byla na celé kraje, od motoráčků, až po velké elektriky. Je to jen na daném kraji, zda chce na jedné trati/lince jednoho, nebo více dopravců.
3) Přesně tak. Zákon toto již upravuje, každý dopravce má za POVINNOST prodat jízdenku až do cíle, bez ohledu, kolik dopravců je cestou. Výši tarifu má určovat objednavatel, je přirozené, že budeme uznávat slevové karty dominantního dopravce.
4)ňapadám vládu, která v krajích vládne. A to je ČSSD - tato strana musí převzít zodpovědnost, jsou to jejich hejtmani, kteří dali nevýhodný návrh smlouvy z ČD ke schválení zastupitelstvu. Nerozumí-li právu hejtma, jak tomu má rozumnět zastupitel, který není ani krajem zaměstnán a dělá tuto funkci u své civilní práce?
5) Ano je to na papíře, kterému se říká garantovaná nabídka a dostali ji hejtmani. Podepsáním smlouvy již nemůžeme přijít, že chceme více peněz. Businessplan musí být dokonalý, jinak by nám banky nebyly ochotny půjčit. Tato jak píšete se chovají právě ČD - ještě před 3 lety pobírali na dotacích 7 miliard ročně, nyní 12 miliard - a jak to dokázali: "Buď nám přidáte, nebo nejezdíme"!!
7) Moc se mýlíte. Stejně tak má stát ČSA, přesto dle Evropského práva NESMI dát "své" firmě jedinou korunu - je to nedovolená státní podpora. České dráhy jsou soukromoprávní subjekt, stejný jako Student Agency. Jenže Student Agency/RegioJet by ušetřil z veřejných rozpočtů 20 miliard, které by stát/kraje mohly použít ve školství, zdravotnictví. Vlaky ČD jsou vaše, je to soukromý majete soukromoprávní společnosti České dráhy, a.s.
Uf to bylo dlouhé:-)
Radim Jančura