Příští rok se Praha uskrovní. Šetřit bude na modernizaci vozů MHD, dopravních nebo rekreačních stavbách, ale i na cyklostezkách. Magistrát naopak navíc uvolní miliardu korun na provozní náklady dopravního podniku nebo na úklid chodníků. Vyplývá to z návrhu rozpočtu, který v úterý schválili radní a který má ČTK k dispozici. Odsouhlasit ho ještě musí zastupitelé.

V průběhu schvalování rozpočtu nastaly největší změny především v kapitole doprava. Pokud s rozpočtem budou souhlasit zastupitelé, dostane radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) místo požadovaných 900 milionů korun na modernizaci vozů metra pouze 350 milionů a na nákup nových autobusů 100 milionů korun, což je pouze třetina toho, co chtěl.

Dopravní kapitola pak vůbec nemluví o nákupu nových tramvají, na které radní chtěl 600 milionů, o přestavbě Libeňského mostu (470 milionů) a o vybudování nového východu z metra na Národní třídě (150 milionů korun).

Rozpočet naopak dává více peněz na "provoz veřejné silniční dopravy". Dopravní podnik (DPP) tak dostane o miliardu korun více, než mu přisoudil letošní rozpočet. Kvůli nedostatku peněz na provoz muselo město DPP v listopadu zvýšit dotaci o 900 milionů korun.

Méně peněz dostanou ale i ostatní správci jednotlivých kapitol. Na dostavbu plaveckého areálu Šutka dá město téměř 190 milionů korun, původně přitom město chtělo do jeho dobudování investovat 350 milionů korun. Peníze magistrát škrtl také na obnovu shořelého křídla Průmyslového paláce nebo na revitalizaci Mariánského náměstí.

Pražský rozpočet na příští rok zatím počítá s výdaji 45,87 miliardy a příjmy 48,523 miliardy korun. Na běžné výdaje bude muset Praha příští rok dát 32,352 miliardy korun, na investice jí zbude 13,5 miliardy. Na úhradu dluhové služby chce magistrát navíc dát 2,651 miliardy korun.