Pod Lahovickým mostem na pražské Zbraslavi vyrostla na jaře nelegální skládka, kam se vozí hlína z několika pražských staveb. Mimo jiné i z tunelu Blanka. Kvůli černé skládce, která místní obtěžuje prachem i častým hlukem z drtičky štěrku, už padly čtyři pokuty nejméně za 1,5 milionu korun.

A brzy budou zřejmě následovat další. Přesto zatím nic nenasvědčuje tomu, že skládka zmizí. Firma City Logistika, která na svůj pozemek hlínu a kamení naváží, na svém podnikání nic měnit nechce.

Případ řeší i policie, ale doposud bez výsledku. Zatím totiž nepřišla na to, jak soukromému podnikateli na jeho pozemku skládku zakázat.

"Pokud se ptáte, proč to tam stále vozíme, když jsme dostali pokuty, tak je to infantilní otázka," říká ředitel firmy City Logistika Patrik Bejda. Ten nijak nepopírá, že hlína na skládce pochází i z rozestavěného pražského tunelu Blanka. Na pozemek se vozí i štěrkopísek z dalších pražských staveb.

Firma Metrostav, která tunel Blanka razí, se od Bejdovy společnosti distancuje. Za vše prý mohou subdodavatelé.nelegální skládka pod Lahovickým mostem

"Víme o tom, že je skládka nelegální a že tam některé námi nasmlouvané firmy v minulosti navezly pár fůr hlíny. Jakmile jsme to zjistili, zarazili jsme to," říká mluvčí Metrostavu František Polák.

Firmě City Logistika nijak nevadí, že nemá pro provoz skládky povolení. A předně: podle ní o žádnou skládku ani nejde. "Je to druhořadý stavební materiál, který se dál využívá. Materiál třídíme, drtíme a prodáváme dál," tvrdí Bejda. Rovněž označení "černá skládka" proto Bejda odmítá.

Česká inspekce životního prostředí, stavební odbor v Radotíně, kam pozemek pod Lahovickým mostem spadá, a odbor životního prostředí na Zbraslavi jsou však jiného názoru.

"Stavební odbor udělil už dvě pokuty, jednu za 250 tisíc korun a druhou za půl milionu. Budeme to vymáhat," říká Milan Havlíček z radotínského stavebního odboru. Odbor životního prostředí na Zbraslavi chce po firmě City Logistika dalších 500 tisíc korun.

Česká inspekce životního prostředí firmu pokutovala částkou několika stovek tisíc korun, a to za provoz hlučné drticí linky na štěrk.