Praha provoz metra a navazujících spojů prodloužila před komunálními volbami v září roku 2010. Metro na všech třech linkách od té doby jezdí v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle, poslední souprava tak na trasu vyjíždí až kolem jedné hodiny v noci.
Od 4. března už to ale platit nebude. Kvůli úsporným opatřením v MHD schválila Rada města Prahy návrh na zrušení víkendového jízdního řádu.
Další rozsáhlejší škrty v MHD by pak měly nastat k 1. červnu. Dopravní podnik chce zastavit některé marketingové projekty a nebude letos nakupovat nové autobusy.
Náměstek primátora Josef Nosek (ODS), který návrh radě předložil, už v pondělí po jednání finančního výboru uvedl, že omezení provozu přinese letos úsporu 40 milionů korun.
Další omezení by znamenalo prodloužení intervalů u některých spojů a odstranění duplicitních a nevyužívaných spojů.
Dvořák chtěl prodat opravny tramvají za třetinu ceny. Svému kamarádovi ze Škody - čtěte ZDE
DPP sám zkouší opravit prasklé podvozky metra. Kanaďané je špatně svařili - čtěte ZDE
Další soupravu metra vyřadil prasklý podvozek. Drážní úřad nařídil přísnější kontroly - čtěte ZDE
Ani tak ale nebudou úspory dostatečně velké. Pražskému dopravnímu podniku totiž letos na provoz chybí kolem 700 milionů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů.
Půjčka na tramvaje
Podnik nemá dost peněz ani na investice. Od města dostane pouze peníze na výstavbu prodloužení metra A z Dejvické do Motola.
Na nákup tramvají 15T Forcity si podnik půjčí formou směnky maximálně čtyři miliardy korun. Podnik začal také prověřovat smlouvy s těmi dodavateli, jejichž jméno bylo v médiích spojováno s podezřelými kontrakty.
Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou, na provoz letos od města dostal 10,243 miliardy korun.
Podle některých médií uzavřel podnik v minulosti několik nevýhodných smluv, jejichž prostřednictvím mohly být z podniku vyváděny peníze.