Fenomén bio má nového člena rodiny. Vinaři začnou zhruba za tři týdny dodávat na trh biovína, což jim umožní nová evropská směrnice. V české spotřebitelské síti by se mohlo objevit až pět milionů lahví tuzemských biovín.

Vinaři a obchodníci se už na prodej chystají. Značka bio by pro ně měla být marketingovou výhodou, protože prodej produktů s tímto označením neustále roste. Jenže podle pěstitelů biovíno hitem nebude.

„Biovíno má špatnou pověst, protože se k nám na trh dostala před časem nekvalitní vína s tímto označením z Německa a Rakouska. Pojem biovíno je od té doby mezi vinaři spíše sprosté slovo,“ popisuje Milan Hluchý, předseda svazu Ekovín, který se zabývá ekologickým pěstováním révy. Podle něj nezačnou všichni vinaři označovat svá vína etiketou bio, přestože budou pocházet z ekologické produkce.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se