Standardy pro hodnocení úrovně služeb v cestovním ruchu připraví pro potřeby ministerstva pro místní rozvoj vzdělávací a poradenská firma Interquality. Vyplývá to z registru veřejných zakázek. Za vytvoření národního standardu kvality dostane 3,2 milionu korun. Ministerstvo si od nového registru slibuje zlepšení služeb a růst příjezdového cestovního ruchu.

Zpočátku se má hodnocení zaměřit na ubytovací zařízení. Následně by se měla posuzovat úroveň služeb například u lanovek a vleků, v cestovních kancelářích a agenturách.

Podoba standardů kvality je podle prezidenta Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) Václava Stárka zatím načrtnutá pouze v hrubých obrysech a o konkrétnější podobě se společností Interquality asociace jedná. Systém se má zaměřit na takzvané měkké dovednosti, například na přístup personálu k hostům, jakým způsobem se vyřizují stížnosti zákazníků, jak se pracovníci vzdělávají a další personální problematika.

Do programu se podle Stárka zapojí především malé podniky. Velké hotelové řetězce už totiž mají standardy služeb vybudované. Podle ministerstva bude zapojení do projektu a s tím spjaté označení symbolem Q dobrovolné.

Součástí programu má být i vznik manuálu a školících postupů, které turistickým zařízením umožní zkvalitňování služeb. Model standardů služeb MMR převzalo z Německa a Švýcarska a na jeho zavedení pracuje od roku 2010, kdy tento program schválila vláda.

Společnost Interquality působí na trhu od roku 1993. Specializuje se na vzdělávací programy pro firmy, manažery a obchodníky.