Využití sociálních sítí pro prezidentské volby se v současnosti přímo nabízí. Jejich správa stojí kandidáty podstatně méně než jiné druhy kampaně jako billboardy nebo setkání s voliči v ulicích. To se hodí při omezeném množství financí, které adepti na nástupce prezidenta Klause mají. Přitom na nejoblíbenější sociální síti v Česku Facebooku je dnes přes tři a půl milionu uživatelů. Především k mladým lidem se tak dostane kampaň lépe než kdekoli jinde.

Jak si jednotliví kandidáti na sociálních sítích vedou? IHNED.cz udělal malý průzkum mezi hlavními favority.

Mezi jeho vítěze patří, alespoň co se počtu fanoušků týče, kandidát TOP 09 Karel Schwarzenberg. Na Facebooku jeho profil sleduje přes dvacet tisíc lidí. Jde ale o fanoušky posbírané během několika let, vlastní stránku na podporu prezidentské kandidatury zatím nemá. Navíc se na profilu nic zásadního neděje, údajně proto, že kníže oficiální kampaň ještě nezahájil.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se