Turistická informační centra v Česku obstála při letošní zkoušce kvality poskytovaných služeb. Během tzv. mystery shoppingu je navštívilo 601 utajovaných kontrolních návštěv. Průměrný výsledek indexu kvality služeb v ČR dosáhl 88 procent. U tří procent kontrol byly zaznamenány závažné nedostatky, uvedla agentura CzechTourism.

Cílem akce bylo kromě monitoringu úrovně poskytovaných služeb také popsat nejčastější chyby v činnosti center. Podle šetření existuje prostor pro zlepšení hlavně u vzhledu informačních center, komunikačních dovedností zaměstnanců a schopnosti vytváření pozitivní emoce z návštěvy.

"Snažili jsme se o poskytnutí maximálně možné zpětné vazby jednotlivým centrům takovým způsobem, abychom zároveň neohrozili jejich management ani personál. Výsledky mystery shoppingu by totiž v žádném případě neměly být důvodem k jejich postihu," uvedl prezident A.T.I.C. ČR Miroslav Foltýn.

Agentura CzechTourism také připravuje společně s Asociací turistických informačních center 'Jednotnou klasifikaci turistických informačních center'. Nyní obě instituce podepíší memorandum o vzájemné spolupráci.

Hlavním důvodem pro vytvoření jednotné certifikace bylo odstranění duplicity ve formě dvou existujících certifikačních schémat v Česku. Důležitá je také návaznost na Český systém kvality služeb v cestovním ruchu a standardy vytvářené Světovou organizací cestovního ruchu.

"Jednotný certifikát by měl být do budoucna nejen dokladem o splnění základního standardu pro tento segment, měl by být rovněž vstupenkou do připravovaného Českého systému kvality služeb či klíčem k dotacím na podporu činnosti informačních center v rámci jednotlivých krajů," dodal ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kontrolní akci zorganizovala agentura CzechTourism společně s Asociací turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR). Terénní průzkum provedla společnost Ipsos Tambor.