Firma RegioJet nakoupila od rakouských drah 45 osobních vagonů. Počet jejích vozů pro dálkovou osobní přepravu se tak více než zdvojnásobil. Má jich 95.

"Hned od března posílíme těmito vozy naše vlaky na trase Praha-Ostravsko-Žilina. Poté, co jsme loni přepravili 1,6 milionu cestujících a vyrostli o 42,5 procenta, máme pro letošek plán vyrůst o dalších 30 procent a přepravit celkem 2,1 milionu cestujících," říká Radim Jančura, majitel Student Agency, pod kterou RegioJet spadá.

Na lince Praha-Ostrava-Žilina zahájila firma provoz 26. září 2011. Denně na ní vypraví deset zpátečních spojů. Soupravy tvoří sedm až osm vagonů. Často jsou zcela zaplněny. Nyní se proto soupravy rozšíří až na deset vagonů.

Jde o vozy, které prošly celkovou modernizací. 27 ze 45 železničních vagonů jsou vozidla typu Relax. Ty nabízejí cestování v kožených sedačkách v interiéru podobném letadlu nebo v pohodlných business kupé se sedačkami po čtyřech.

Přidání nových vozů do souprav by mělo vést k tomu, aby byla jejich přeprava pohodlnější, a to zejména ve špičkách. "Chceme uspokojit i ty, kdo si nechtějí nebo nemohou udělat rezervaci dopředu a prostě přijdou k vlaku, chtějí si koupit lístek a hned cestovat," zdůraznil Jančura.

V příštím roce v Česku nepřibude ani metr nové dálnice či železnice. Dokončí se jen silnice - čtěte ZDE

Doplnil, že RegioJet může nyní zařadit do provozu větší počet vozů, než bude takzvaná turnusová potřeba. Osloví proto také vlády ČR a Slovenské republiky s nabídkou nasazení těchto vozů na další vlaky v obou zemích. "Jsme připraveni bez nároku na dotace převzít provoz ztrátových dálkových vlaků, jejichž provoz navíc stále stát dotuje ročně stovkami milionů korun", uvedl Jančura.