Liborovi Klubalovi se podařilo přesvědčit své kolegy z Wichterlova gymnázia v Ostravě, aby do hodin chodili s tabletem. I zarytí odpůrci moderních technologií na nich dnes pouštějí žákům prezentace nebo v nich listují jako v atlase. Kromě vyučování informatiky totiž Klubal na své škole působí jako odborník, který dalším učitelům pomáhá se zapojováním tabletů do výuky. Ještě letos by takoví mentoři mohli fungovat i na ostatních základních a středních školách v Česku.

Ministerstvo školství totiž v průběhu března uvolní miliardu korun z evropských fondů. Peníze půjdou na zaplacení důkladného proškolení alespoň dvaceti tisíc učitelů přímo na školách, nákup IT zařízení, která by kantoři rádi zapojili do výuky, a na doplňková školení celých učitelských sborů.

Na jednu školu se díky projektu může dostat až dvacet tabletů či jiných IT zařízení určených učitelům.

„Nejlepší je, když s tím učitelům pomáhají lidé, kteří sami učí. Tedy když si učitelé mezi sebou vyměňují dobrou praxi,“ míní Klubal.

O peníze z projektu mohou žádat města, kraje nebo školy samotné. Ministerstvo proto počítá s tím, že rozpočet jednoho projektu se bude pohybovat od patnácti do sta milionů korun. „Výzva zvýhodňuje projekty s vyšším zapojením malých škol do 200 žáků,“ říká Radek Melichar z tiskového odboru ministerstva.

Kdo učitele proškolí a na jaká IT zařízení se škola zaměří, záleží na každém žadateli. „Z minulých projektů víme, že o IT obecně je mezi školami velký zájem. Jde o interaktivní tabule, netbooky, notebooky i tablety,“ vysvětluje Melichar s tím, že vzhledem k aktuální oblibě tabletů se školy zřejmě nejvíce zaměří právě na ně.