Už rok a půl poznává devětadvacetiletý Leoš Novotný, že jeho sen o železničním podnikání v Česku bude o něco komplikovanější, než si sám na začátku představoval. Vlaky Leo Express na trase z Prahy na Moravu prodělaly loni dvě stě korun na každém cestujícím.

Když jeho firmu HN před označily za "první oběť železniční války", Leoše Novotného se to dotklo. Tvrdí, že firma rozhodně není v kondici těsně před smrtí, jak by se mohlo z této zkratky zdát.

"První rok jsme měli plánovanou ztrátu na EBITDA třicet milionů, ale dosáhli jsme minus patnácti. Letos plánujeme kladné výsledky. Na jednu stranu mě povzbuzuje, že jsme schopni splácet úroky a běžet maraton v situaci, kdy ČD zneužívají veřejnou podporu," říká Novotný.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se