Za klíčový cíl ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) lze považovat podporu českého byznysu v zahraničí. A ano, podnikatelé s ministrem a dalšími politiky vyráží na čím dál tím delší "mise" – do Vietnamu, Číny...

Jde ale často jen o politické výlety bez reálných výsledků, což (raději mimo záznam) potvrzuje většina středně velkých průmyslníků. Na pomoc státu se z nich spoléhá jen málokdo.

Druhým důležitým pilířem ministerstva je lákání investic do Česka. Za první poletí ministerstvo podpořilo investičními pobídkami 84 zahraničních společností – například o Amazonu (Dobrovíz) či Nexenu (Žatecko) se toho napsalo dost. Podle Mládka tyto firmy vytvoří až deset tisíc nových pracovních míst.

Většina současných zaměstnavatelů nicméně tvrdí, že nové firmy jen přetáhnou jejich lidi. Pracovním úřadům tím prý neulehčí.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se