Plzeňská Škoda byla "lokomotivkou". V seznamu letos dojednaných obchodů však není jediná lokomotiva. "Věřím, že nové zakázky získáme v dalších letech," říká v rozhovoru pro týdeník Ekonom generální ředitel Josef Bernard. Škoda Transportation je totiž spolu s německým Siemensem dosud jediným výrobcem, kterému se podařilo vyvinout lokomotivy dosahující rychlosti 200 kilometrů za hodinu a splňující nové normy TS.

Do Prahy dodáváte 250 tramvají ForCity, tento obchod je však považován za kontroverzní. Kolik tramvají již pražský dopravní podnik dostal a kdy odebere zbylé?

Situace v Praze byla velmi ožehavá. V poměrně pozdní fázi totiž město dospělo k názoru, že by chtělo snížit objem kontraktu. V takovém případě bychom ovšem museli přenést na zákazníka veškeré škody. Bylo by to špatné pro obě strany, neboť jsem přesvědčen, že Praha nízkopodlažní tramvaje nutně potřebuje a její vozový park byl přestárlý.

Dodali jsme již 120 tramvají. Každý rok dodáváme 32 vozidel, dodávky skončí v roce 2018. Jednání s pražským dopravním podnikem skončila dohodou, že od roku 2015 budeme dodávat tramvaje s klimatizací a wi-fi, přičemž cena se nezmění. Souhlasili jsme také s tím, že v období 2015 až 2018 bude Praha platit jen polovinu ceny, přičemž zbylá částka se rozloží do dalších čtyř let.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se