Nakupování bude mnohem jednodušší a rychlejší než dosud. Mediální společnost Axocom totiž uvede na český trh unikátní aplikaci TVBAY. Ta umožňuje okamžité objednání výrobků, které divák právě vidí v televizi - jak v klasické reklamě, tak jako product placement v pořadech.

Člověk bude například sledovat seriál a během scény, kdy si herečka připravuje snídani v toustovači, se v rohu televizní obrazovky objeví malá ikona. Ta značí, že daný výrobek je možné ihned zakoupit. Jelikož se divákovi toustovač líbí, stiskne na svém klasickém ovladači tlačítko OK. Okamžitě se mu o daném zboží zobrazí podrobnosti i cena. Dalším stisknutím si produkt objedná a pak může opět pokračovat ve sledování seriálu.

"Jde o zjednodušenou formu on-line nakupování. Odpadává totiž vyhledávání v celém seznamu produktů, tak jak to bývá ve všech e-shopech. Tady divák výrobek na obrazovce vidí, v aplikaci vybere, prohlédne a hned zaplatí," řekla Hospodářským novinám ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza.

Bude-li v televizi zpívat například Miro Žbirka, divák si po zobrazení ikonky bude moci objednat jak zpěvákovo CD, tak lístky na koncert. Člověk ale nemusí jen nakupovat. Například když uvidí reklamu na životní pojištění, stiskne ovladač a do e-mailu mu přijdou o daném produktu podrobné informace. Aplikace umožní i sázení během sportovních zápasů.

Služba bude zdarma dostupná v televizích typu IPTV a OTT. Tedy v těch, kde lidé přijímají signál přes set-top-box, který je navíc připojený k internetovému kabelu. Kvůli službě tedy nebude třeba pořizovat něco navíc.

Společnost Axocom teď začne aplikaci nabízet televizním operátorům, stanicím i zadavatelům reklamy. A to jak v Česku, tak v zahraničí.

Podle autorů - vývojářů ze Slovenska - je aplikace unikátem, který ještě nikde na světě neexistuje. Cenu vývoje sdělovat nechtějí. Vydělávat budou na provizích - pokud výrobce prodá zboží přes jejich aplikaci, dostanou část výdělku.

Aby člověk mohl jednoduše nakupovat, bude se muset nejprve zdarma zaregistrovat - tedy vyplnit kontaktní údaje a také údaje o platební kartě, aby se mu mohly peníze při nakupování zboží odečítat.

"Vždy po objednání výrobku obdržíte potvrzující e-mail. Do 24 hodin budete mít možnost objednávku ještě změnit," říká ředitelka Axocom Eirka Luzsicza s tím, že aplikace bude zabezpečena i heslem, aby ji například nezneužily děti.

Společnost začíná aplikaci nabízet televizním operátorům už nyní, k zákazníkům by se mohla dostat v příštím roce. 

ANKETA
Líbí se vám tento jednoduchý způsob nakupování?
ANO
42 (20%)
NE
166 (78%)
NEVÍM
6 (3%)