Dálkovou i příměstskou železniční dopravu v Praze ovlivní od pondělí rekonstrukce haly hlavního nádraží. Kvůli ní bude část vlaků zajíždět na pražské Masarykovo nádraží, rozdělit se bude muset příměstská linka S7 spojující Beroun a Úvaly u Prahy s hlavním městem. Opravy zastřešení pražského nádraží budou mít na železniční dopravu v hlavním městě dopad přibližně dva roky.
Způsob, jakým se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) s mimořádnou událostí vyrovnala, kritizovaly České dráhy i firma Ropid, která organizuje pražskou hromadnou dopravu. Dráhám vadí, že správce kolejí nezanesl změny v dopravě už během prosincové řádné změny jízdního řádu, přestože o potřebě upravit jízdní řády vlaků musel dopředu vědět.
"Neuběhl ani měsíc a jsme nuceni kvůli výluce jízdní řád měnit. Znamená to pro nás i pro zákazníky řadu nepříjemných komplikací," uvedl dříve člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Ropid kritizoval SŽDC za to, že v době snížené kapacity hlavního nádraží upřednostnila dálkové komerční vlaky provozované na soukromé riziko před příměstskými spoji objednanými v rámci veřejné služby.
Výluka by se od pondělí měla podle SŽDC dotknout celkem 15 železničních linek. Zrušen bude muset být ranní vlak z Prahy do Kolína, který bude nahrazen autobusovou dopravou. Na Masarykovo nádraží budou zajíždět vlaky na lince S7 z Úval a rychlíky z Děčína. Rychlíky z Českých Budějovic budou z hlavního nádraží prodlouženy do Holešovic a u řady vlaků budou upraveny odjezdové časy. Odjezdové časy vlaků si mohou cestující zkontrolovat na internetových stránkách SŽDC.
Dráhy již na náhradách za ledovku vyplatily cestujícím přes dva miliony korun - čtěte ZDE
V Česku poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na zemní plyn - čtěte ZDE
Opravy střechy nad příjezdovou halou si vyžádají kompletní výměnu skleněných desek mezi žebrovím příjezdové haly a ocelové části konstrukce budou opatřeny novým nátěrem. Celá oprava za bezmála půl miliardy korun by měla být hotová do května 2017.