Petr Dvořák (50)

- Vystudoval kybernetiku na Elektrotechnické fakultě ČVUT v Praze, titul MBA získal v roce 1999 na univerzitě v Chicagu.
- Ve druhé polovině 90. let spolupracoval s investiční společností PPF a byl za ni předsedou dozorčí rady eBanky a v představenstvu Slavie.
- Po vstupu PPF do televize Nova v roce 2002 se stal jejím jednatelem a o rok později na sedm let generálním ředitelem. Ve funkci zůstal i poté, co v roce 2005 Novu koupila americká mediální skupina CME.
- V roce 2011 se stal generálním ředitelem České televize.
- V roce 2014 byl zvolen do Výkonného výboru Evropské vysílací unie.
- Je rozvedený a má čtyři děti.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák věří, že rostoucí obliba internetových televizí a služeb, jako je americký Netflix, který se chystá do Česka vstoupit nejpozději v příštím roce, klasické veřejnoprávní vysílání neohrozí.

Přesto chce Dvořák pro Českou televizi více peněz, než má dosud. Podle jeho představy by koncesionářský poplatek platili i diváci bez televizoru. "Nejjednodušší řešení je, aby se peníze vybíraly za každou domácnost," říká ve velkém rozhovoru pro týdeník Ekonom.

Do Česka míří takzvaný zabiják televizí Netflix. Chystáte se na jeho konkurenci?

Netflix je skvělý projekt, který využil poptávky uživatelů po alternativním způsobu sledování videoobsahu, na druhé straně ale vytváří zase jen televizní produkt. A jakkoli je House of Cards výborný seriál, není tím, co by mohlo zpochybnit pilíře, o které se opírá program České televize. Těmi jsou totiž zejména původní dokumentární a dramatická tvorba, zpravodajství, sportovní události, vzdělávací pořady...

Je to program, který v sobě integruje potřeby a zkušenosti specificky českého prostředí. Tohle Netflix nikdy nenahradí. Určitě se tam budou objevovat některé zahraniční seriály či filmy dříve, než bychom je mohli zařadit my, nicméně my je budeme moci nabídnout s kvalitním dabingem, což osloví zase jiné diváky. Je nicméně dobře, že se vstupem Netflixu možnosti uživatelů zase rozšíří, obavy z toho nemám a ani zkušenosti z jiných evropských zemí neukazují, že bych je mít měl.

Může vůbec televize čelit odlivu mladších diváků, kteří se přesouvají na internet?

Internet vytváří další distribuční kanál televiznímu obsahu. Stále více se na něm prosazuje videoobsah, jehož vznik však dosud nemá dobře nastavený byznys model. Čistě internetové servery vyrábějí určité specifické kousky, ale jinak přejímají to, co vzniká na základě televizních pořadů. Mladší generace dnes televizní vysílání konzumuje trochu jiným způsobem, než tomu bylo v případě rodičů a prarodičů. Snažíme se tomu přizpůsobit, jsme velmi aktivní i na internetu, kde vytváříme projekty, jež jsou svázané s televizním vysíláním.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se