Expert na komunikaci a marketing Martin Jaroš stojí za jedněmi z nejúspěšnějších reklamních kampaní v Česku, mimo jiné pro operátory T-Mobile či Vodafone. Je spolutvůrcem reklam s falešnými soby, Chuckem Norrisem, Vojtou Kotkem nebo Jakubem Kohákem. V rozhovoru pro DVTV prozradil, že uspět v marketingu může jedině ten, kdo se nedrží demokracie a je drzejší než ostatní.

O Jarošovi se často mluví jako o českém reklamním guru. Jeho receptem na úspěch v marketingu je prý drzost a schopnost prosadit odvážné návrhy, kterých se korporace často bojí. "Člověk musí být asi trochu drzejší, což je docela těžké, protože v téhle branži jsou všichni drzí už od přírody. Takže musí být tak drzý, že udělá reklamu, jakou by ta firma nikdy v životě neschválila," říká Jaroš.

Jako příklad uvádí oblíbenou vánoční reklamu na Vodafone s falešnými soby, ve které hraje hlavní roli čivava se sobími rohy a herec Petr Čtvrtníček. "Hned jak jsme řekli, že to uděláme s čivavou, tak se unisono ozvalo: Ne, to je blbost, čivavu nikdy. To je nejhorší pes, je přešlechtěná a má sklon k infarktům. Připravte si alespoň čtyři, za natáčení je spotřebujete," popisuje Jaroš.

Čivavu se i přesto podařilo do spotu prosadit a reklama se stala hitem Vánoc. "Musí se najít nějaký hajzlík, který nedá na demokracii a obejde korporátní komitét nebo ho přesvědčí, že to musí být třeba zrovna čivava," vysvětluje Jaroš.

Skutečně úspěšnou reklamu podle něj může udělat pouze tvůrce, který danému produktu věří. "Když věříte, že prodáváte správnou věc, tak můžete udělat skvělou reklamu. Když to děláte kvůli kšeftu, bude průměrná," tvrdí.

To podle Jaroše platí i pro politické kampaně, které se od klasických reklam liší pouze tím, že "produkt chodí a mluví". Na otázku, zda by se svými zkušenostmi zvládl udělat kampaň na cokoli včetně politiky, odpovídá: "Ten, kdo jednou prošel peklem dámských vložek a telefonů, zvládne i pana Babiše."

Marketér Jaroš: Kdo prošel peklem vložek, zvládne i Babiše

Marketér Jaroš: Kdo prošel peklem vložek, zvládne i Babiše