Portýry ve stanici metra A Nádraží Veleslavín by mohl nahradit pásový dopravník pro zavazadla. Ten by město vyšel na tři miliony korun a jeho vybudování by trvalo osm měsíců. Nyní cestujícím, kteří jedou dál na letiště, pomáhají se zavazadly portýři. Ty platí samo letiště.

Magistrát teď zvažuje tři řešení: kromě zmíněného pásu i výtah nebo eskalátor. Ten by vyšel nejdráže – na 15 milionů korun. Výtah, který by jezdil na nástupní zastávku, z níž se jezdí na letiště, by stál osm milionů. "Teď je to věc politické diskuse, abychom se dohodli, které řešení je to nejlepší," řekl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

V případě, že by vyhrála varianta dopravního pásu a ukázala se jako funkční, by město investovalo do jeho výstavby i na dalších místech. Dopravní pás by se tak mohl objevit například na Florenci. Tam vedou k autobusovému nádraží také jen schody.

"Když to vezmu po technické stránce, tak na Florenci po celou dobu existence autobusového nádraží má schodiště o dva schody více než tolik diskutované Nádraží Veleslavín a dodnes tam eskalátor nikdo neřešil," podotkl Dolínek.

Praha investuje do provozu metra dalších minimálně 25 milionů korun. V dubnu se totiž otevřel nový úsek metra A z Dejvické do Motola, ale na konečnou dosud jezdila jen polovina souprav - každá druhá končila na Dejvické, kde na další spoj čekala více než stovka lidí. Od června bude ale každé metro jezdit do stanice Petřiny a až poté bude polovina pokračovat na konečnou do Motola.

Město chce další letošní náklady na provoz metra zaplatit z ušetřených peněz za minulý rok. Příště už s nimi bude muset počítat v rozpočtu. "Počet lidí, kteří čekali na další metro na Dejvické, je vyšší, než jsme očekávali," řekl radní Dolínek.

Dalších 26 milionů korun pražský dopravní podnik investuje do zastřešení výstupů na stanicích Bořislavka a Nádraží Veleslavín.

K metru se příští týden vydají také lidé z pražského Institutu plánování a rozvoje. Ti budou mít za úkol přijít s tím, co chybí ve veřejném prostoru kolem nových stanic metra. V budoucnu by tam měly přibýt lavičky či stojany na kola.