Lidé na celém světě letos stráví sledováním médií denně v průměru 492 minut, tedy víc než osm hodin. Ve srovnání s loňskem to je nárůst o 1,4 procenta, tedy o sedm minut. Vyplývá to ze zprávy Předpověď konzumace médií (Media Consumption Forecasts) společnosti ZenithOptimedia. Nárůstu pomáhá větší využívání internetu, které stoupne o 11,8 procenta, mimo jiné díky mobilním technologiím.

Google Street View pod vodou odhalil Velký bariérový útes i korály u Floridy - čtěte ZDE

Zpráva si všímá využívání médií v 65 zemích. Konkrétně se zaměřuje na čtení novin a časopisů, sledování televize, poslouchání rádia, návštěvy kina, používání internetu a sledování venkovní reklamy.

"Průměrná osoba již nyní tráví konzumací médií polovinu doby, kdy je vzhůru," uvedl vedoucí předpovědí ZenithOptimedia Jonathan Barnard. "Očekáváme, že v dohledné době konzumace médií i nadále poroste," dodal.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Nejpopulárnějším médiem přes mírný pokles zůstává televize, která loni přitáhla diváky na 183,9 minuty denně (37,9 procenta). Následoval internet se 109,5 minuty. ZenithOptimedia předpokládá, že podíl televize bude i v roce 2017 stále více než třetinový (34,7 procenta).

Pro období 2014 až 2017 studie očekává, že se množství času stráveného u médií po celém světě zvýší ročně v průměru o 1,4 procenta na 506 minut. Konzumace internetu poroste ročně zhruba o desetinu až na 144,8 minuty denně. Ještě v roce 2010 na internet připadala méně než polovina.

Internet se zároveň bude dál rozšiřovat na úkor tradičních médií. Jeho konkurencí nejvíce trpí noviny, které si mezi roky 2010 a 2014 pohoršily o více než čtvrtinu, dále časopisy s poklesem téměř o pětinu a televize, která ztratila šest procent. Agentura upozornila, že každé médium posuzuje v jeho tradiční formě. Veškerý čas strávený s on-line rozšířením televizních společností a vydavatelů je zahrnutý do celkového času věnovaného internetu.