Peníze ještě nejsou všechno. Na podporu technického vzdělávání šlo loni v Česku skoro 300 milionů korun, z Evropské unie tímto směrem putují miliardy. Jenže i v případě, že se časem podaří děti přesvědčit, že tradičně neoblíbené obory, jako je matematika, fyzika nebo chemie, dokážou být zábavné a pro budoucí kariéru užitečné, může veškerá snaha ztroskotat na tom, že tyto předměty nebude mít kdo učit.

Vedlejším produktem dlouhodobého nezájmu studentů o přírodovědné obory je totiž právě nedostatek mladých učitelů těchto předmětů. Když žáci nechtějí technické obory studovat, logicky je nepůjdou ani učit na základní a střední školy. Kde by za to navíc dostali málo peněz. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se