Od předminulého víkendu se v pražských Letňanech koná festival Lego Kidsfest, největší akce svého druhu ve střední a východní Evropě.

Jde o unikátní projekt, který v Česku probíhá poprvé a stojí za ním přímo dánský koncern. Na ten se ale snesla kritika za příliš vysoké vstupné. Raději proto zlevnili.

Organizátoři sice nastavili o něco levnější ceny v internetovém předprodeji, většina návštěvníků ale chtěla vstupenky pořídit na místě.

U pokladny vyšla o víkendu návštěva pro čtyřčlennou rodinu na téměř dva tisíce korun, kromě vstupného museli hosté počítat také se 150 korunami za parkování. Festival přitom nenabízel žádné rodinné vstupné nebo slevy pro malé děti.

"Náš festival trvá do 28. června a v tomto posledním týdnu nabízíme formu rodinného vstupného 3+1, kterou lze využít kterýkoliv den. Reagujeme tak na poptávku po této formě zvýhodnění a po skončení festivalu jej budeme moci vyhodnotit," vysvětlil manager marketingu Lega Petr Břoušek. Jeden lístek vyjde na zhruba 400 korun.

"Jde o pilotní projekt, proto jsme vycházeli ze zkušeností západních zemí, jako je Holandsko či Německo. Tam platí, že většina vstupenek se na tyto akce prodá již v předprodeji, což u nás není běžné," dodal.

Příliš vysoké vstupné se řešilo například na oficiální facebookové stránce akce, kde si návštěvníci opakovaně stěžovali.

Na druhou stranu se objevovaly i hlasy, které ceny obhajovaly a nespokojeným lidem vzkazovaly, že pokud se jim ceny nelíbí, nemají na akci chodit.

Konkurenční výstava Kostkománie, kterou ve svém relaxačním resortu na Lipně pořádá analytik J&T a podnikatel Michal Šnobr, je výrazně méně finančně náročná - vstupné 2+2 vyjde na 580 korun.