Analytici poradenské společnosti Deloitte konstatují ve své aktuální studii: Švýcarské hodinářství zase jednou stojí před zlomovým bodem. Důvodů je hned několik − exportu hodinek se kvůli propadům v Asii a Latinské Americe nedaří, jak by si experti z alpského státu představovali, a jejich optimismu nepřidává ani silný švýcarský frank. A do toho všeho se šíří obava, že by tradiční mechanické majstrštyky na zápěstích bohatých mohly co nevidět nahradit chytré hodinky. "Není třeba propadat panice," je přesvědčen viceprezident legendární hodinářské společnosti Breitling Jean-Paul Girardin. Na náš rozhovor sice kvůli špatné viditelnosti nedorazil helikoptérou, jak je jeho zvykem, budoucnost ale vidí jasně: "Smartwatch nevytlačí mechanické hodinky z trhu, stejně jako fotografové nevytlačili z trhu malíře. Naopak. Naučí mladé lidi zase nosit přístroje na zápěstích a ti se pak obrátí na nás."

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se