V nevelké kanceláři v pardubickém sídle O2 sedí 12 operátorů. Na sobě mají modrá trička s nápisem Hovor pro neslyšící a na hlavě sluchátka. Co chvíli jim v dolní části monitoru vyskočí okno se zprávu z ICQ nebo Skypu. Je v něm v pár větách shrnutý požadavek od lidí, kteří neslyší, potřebují pomoc, ale zavolat by nemohli.

Linka pro neslyšící vypadá na první pohled jako nesmysl. Ale opak je pravdou, tato nonstop asistenční služba, která existuje v Pardubicích už 18 let, vyřídí bezplatně měsíčně zhruba čtyři tisícovky požadavků a pomáhá handicapovaným lidem v situacích, kdy je potřeba ucho, oko či hlas, například když se potřebují objednat u lékaře nebo vyřídit reklamace. Provoz linky, který stojí ročně tři miliony korun, pokrývá nadace telefonní společnosti O2. "Tuto linku jsme zřídili proto, že nás o to požádala Unie neslyšících v Brně," vysvětluje Lucie Pecháčková, tisková mluvčí O2.