Hlavní město České republiky dokáže se svými 29 tisíci fanoušky na Facebooku pracovat lépe než mnohem větší profily Vídně nebo Varšavy. Vyplývá to ze srovnání facebookových stránek středoevropských měst, o kterém píše ve svém novém vydání týdeník Marketing & Media.

Místo honby za vysokým počtem uživatelů Praha sleduje jejich reakce a vyhodnocuje zpětnou vazbu pomocí analytických nástrojů, například od Socialbakers. Ve srovnání s rakouskou Vídní, kterou na Facebooku sleduje desetkrát víc lidí, se daří Praze lépe motivovat uživatele k lajkování a sdílení příspěvků.

Data za poslední čtvrtrok ukazují, že pražské příspěvky průměrně vyvolají 2800 reakcí na každých tisíc fanoušků, příspěvky Vídně jen 219. Praze může závidět také Varšava se skoro 99 tisíci fanoušky, jejíž příspěvky ale vyvolají jen 715 reakcí na každých tisíc fanoušků.

Praha také ve srovnání s oběma městy mnohem lépe reaguje na příspěvky a otázky od uživatelů. Ze statistik zaujetí za poslední čtvrtrok lze vyčíst, že Praha nabízí zajímavější fotografie a odkazy.

Analytické nástroje místo akvizice fanoušků přes placené kampaně si prosadil správce profilů - Filip Zikmund z odboru komunikace pražského magistrátu. O facebookový profiltwitterový účet hlavního města se stará na plný úvazek už tři roky. 

Kromě zajišťování obsahu pro veřejnost zpracovává výstupy i směrem dovnitř: pro vedení města pravidelně připravuje reporty s ohlasy veřejnosti na aktuální dění a městská témata. Zikmund se fanoušky profilu snaží pravidelně zapojit do diskuse. Baví se s nimi třeba o podobě novoročního ohňostroje. Naopak na Twitteru se obrací spíš na odbornou veřejnost a novináře.

Ze sociálních sítí Praha dále využívá Pinterest, Instagram, YouTube a Tumblr. Profil na první zmíněné síti nejspíš zruší, jeho zásah je minimální. Instagram s pestrou nabídkou fotek a Tumblr jako servis tiskových zpráv pro novináře se osvědčily víc. "Jako jeden z cílů pro letošní rok si kladu oživení Instagramu," plánuje Zikmund.