Restaurace rychlého občerstvení McDonald's začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. "Jsou vynikající," pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. "Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly," dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

"Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku," říká šéfka japonské součásti McDonald's Sarah Casanovaová. "Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítí po celém světě," dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. 

Tržby v japonských restauracích McDonald's šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald's přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu.

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů," říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.