Ještě dříve, než začalo z éteru vysílat veřejnoprávní rádio pro děti Junior a než Česká televize spustila své velkolepé Déčko, podchytil nejmladší skupinu mediální dům Lagardére. Internetové rádio Pigy je nakonec tak úspěšné, že se na něj nabaluje řada dalších aktivit a produktů.

Nejnověji to bude franšíza mateřských školek, informuje ve svém novém vydání týdeník Marketing & Media.

Děti, média a reklama
Marketing & Media

Rozhovor se Zdenkou Chocholoušovou čtěte v novém čísle týdeníku Marketing & Media, které vychází v pondělí 29. února. Jeho hlavním tématem jsou média a reklamy cílené na děti.

„Původní myšlenkou bylo vystavět web pro děti od předškolních věku až do dvanácti let. Časem se začala cílová skupina ještě více profilovat a dnes jádro našeho publika představují děti – nečtenáři,“ popisuje počátky autorka projektu Zdenka Chocholoušová. I když Lagardére opakovaně žádala o přidělení analogové frekvence pro dětské rádio, dosud se přání dostat rodinu prasátka a dalších zvířátek do éteru nevyplnilo.

Rádio vysílá obsah ve třech verzích: pohádky, písničky z pohádek a Disko Trysko. Tím však zdaleka aktivity Pigyho coby producenta nekončí, podpora značky zahrnuje i šest knižních titulů s příběhy pro děti od Terezy Karpianus, vlastní festival pro rodiny s dětmi v milovickém parku Mirakulum, blog Pigy Máma, e-shop a mediální partnerství s eventy jako je dětský filmový festival ve Zlíně.

Meziroční nárůst skoro o sto procent

Projekt vydělává dle Zdenky Chocholoušové v první řadě na prodeji licence na postavičku Pigyho. Stále větší měrou ale peníze plynou z internetového obchodu. „Dodavatelem řešení našeho e-shopu včetně logistiky je společnost New Wave. Vybírá pro nás hračky a další zboží, o němž si myslíme, že by na Pigy webu nemělo chybět. Oproti roku 2014 se obrat e-shopu zvedl téměř o sto procent,“ říká Chocholoušová.

Pro letošní rok plánuje Lagradére rozšíření portofolia o další dvě aktivity. V březnu se na novinových stáncích objeví časopis Pigy: „Vím, že vydávat tradiční tištěné médium je v dnešní době risk, proto bude periodicita zpočátku čtvrtletní a uvidíme, jak si povede,“ konstatuje Chocholoušová.

Na podzim by měla otevřít brány první mateřská školka Pigy. „Chceme, aby to byla ta nejzábavnější školka v Česku. A nezůstaneme u jedné,“ slibuje duchovní matka Pigyho. Lagardére bude zřizovatelem zatím jedné pilotní školky, ale zároveň nabídne stávajícím soukromým školkám licencovaný program na bázi franšízy. Cena školného prý rozhodně bude přijatelná.