Během pěti let se výdaje do internetové reklamy téměř zdvojnásobily. V roce 2009 dosáhly výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách 6,4 mld. Kč, v roce 2014 již 14,6 mld. Kč. Podíl internetu na celkových reklamních výdajích vzrostl z 10,6 % na 19,8 %. Důvodů rostoucí obliby internetu mezi zadavateli reklamy je mnoho. Důležitou roli hrají velmi pestré možnosti cílení reklamy, se kterými se u jiných typů médií alespoň zatím nesetkáme.

Mezi standardní kritéria cílení reklamy patří demografické charakteristiky. V případě internetové reklamy je cílení podle demografických charakteristik již standardem. Zjišťovány jsou více způsoby. Podobně jako u jiných médií existuje v ČR výzkumný projekt, který odhaduje sociodemografický profil uživatelů měřených serverů. Jedná se o projekt Netmonitor.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se