Letos v únoru jsem se s partou kamarádů vracel z cesty po Indii. Letadlo z Bombaje do Londýna nabralo více než tříhodinové zpoždění, a tak jsme už nestihli návazný noční spoj do Prahy. Další letěl až druhý den dopoledne. Jméno společnosti, se kterou jsme cestovali, není důležité. Zatím se zachovala korektně, jak jí ostatně nařizuje zákon.

Dostali jsme hotel včetně dopravy z letiště a večeři. Ráno jsme nasedli do dalšího letadla a se zpožděním více než 11 hodin dorazili do Prahy.

Tady by to mohlo celé skončit. Vzpomněl jsem si ale, že jsem někde četl o povinných náhradách (odškodném), které aerolinky v případě zpoždění musejí vyplácet pasažérům. Ukládá jim to Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Jak odškodné získat? Máte dvě možnosti.

Buď se budete s dopravcem dohadovat sami, nebo tím pověříte specializovanou vymáhací firmu. Tak jsem se seznámil s Ivo Brokešem ze společnosti Transplan, která od léta 2012 provozuje web Nahrady.cz. Vedle této firmy stejnou službu poskytují ještě Click2clame, Kompenzomat a Vaše nároky.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se