Do jedničky českého nábytkářského trhu, švédské společnosti Ikea loni přišlo až 11 milionů návštěvníků. Ti kromě nábytku a bytových doplňků utrácí i v tamních restauracích a kavárnách. Útrata za jídlo a občerstvení, které může zahrnovat objednávky pro více lidí, v průměru dosahuje 300 korun. To za rok vydá na takřka miliardové tržby. 

"Restaurace nám roste stejně jako obchodní domy," říká generální ředitel Ikea pro Česko, Slovensko a Maďarsko Marek Feltl. Skandinávská Ikea má za sebou rekordní rok. Utržila téměř 8,5 miliardy korun a zisk jí narostl více než o polovinu na necelých 600 milionů korun. Letos očekává stejný růst. 

Ikea se ve svých restauracích snaží snižovat množství cukru, nabízí více certifikovaných potravin a jídlo kombinuje od globálních a regionálních dodavatelů. "Díky tomu, že máme tři země, tak nakupujeme velké objemy. Třeba krůty a kachny máme z Maďarska a hovězí z Česka," uvádí Feltl. Čechům stále nejvíc chutnají masové kuličky a losos. 

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se