Česká obchodní inspekce (ČOI) dostala na začátku června několik stížností od zákazníků na řetězec s rychlým občerstvením KFC ohledně ceny za nový rozvoz zboží. Podle středečního sdělení mluvčího inspekce však bylo vše ze strany KFC v pořádku, protože zájemci o službu cenu znali. KFC přitom nejdříve službu avizoval jako rozvoz zdarma, zboží však stálo více než v kamenném obchodě. Následně v polovině června společnost na svých facebookových stránkách oznámila, že rozvoz bude stát 69 korun, minimální hodnota nákupu musí být 150 korun.

"Na internetu byla cena nabízeného zboží sice vyšší než v kamenné provozovně, nicméně spotřebitel byl seznámen s cenou a při objednávce s takovou cenou souhlasil. Prodejce má právo určit si cenu sám, není stanovena fixně," sdělil ve středu Jiří Fröhlich. Spotřebitel podle něj musí cenu znát předem, ale prodejce si podle něj může stanovit marži sám.

"Dost často se ČOI setkává s opačným případem, kdy cena na internetu je nižší než u stejného prodejce v kamenné provozovně. Pokud v obou případech je spotřebitel seznámen s cenou, je vše v pořádku," dodal mluvčí.

Podle marketingového ředitele českého KFC Libora Hubíka společnost od zákazníků zjistila, že chtějí znát cenu dovážky. "V souladu s tímto jejich očekáváním nyní uvádíme cenu rozvozu odděleně od ceny produktů. Obecně je naše služba velmi pozitivně přijímána," řekla Kubátová. Nyní KFC rozváží v několika částech Prahy, na podzim se měl rozvoz objevit i v dalších městech.

Provozovatel restaurací KFC a Burger King v tuzemsku, společnost AmRest, se předloni dostal do zisku 42 milionů korun proti třímilionové ztrátě v roce 2013. Tržby vzrostly z předloňských 1,9 na více než dvě miliardy korun. V Česku měl na 80 provozoven, kromě uvedených i kavárny Starbucks. Loňské výsledky hospodaření zatím společnost nezveřejnila.