Rušení poboček České spořitelny může komplikovat život některým klientům, ještě než k tomu dojde. O svém záměru banka lidi, kterých se zavření pobočky týká, už začala informovat, a když je nezastihne po telefonu, posílá jim SMS.

To je v podobných případech dnes už běžná praxe finančních institucí, ale někteří klienti České spořitelny kvůli tomu měli v úterý neklidnou noc. Jeden z nich HN informoval, že mu přišlo 47 upozorňujících SMS zpráv o tom, že banka přesouvá jeho pobočku na novou adresu a že mu tuto informaci pošle písemně.

"První SMS mi přišla v 16.49 a poslední zatím v 8.53. Musel jsem dát mobil do jiného pokoje, aby mi zprávy během noci pořád nepípaly," uvedl. Jeho pobočka je podle něho v Luži u Chrudimi.

"Byla to technická chyba v externím call centru. To má obvolávat klienty, jejichž pobočku uzavřeme, a když se je nepodaří kontaktovat, tak posílat upozorňující SMS. Problém jsme už odstranili," řekla HN Klára Pačesová, mluvčí České spořitelny. Podle ní problém zasáhl kolem tisícovky klientů. "Klientům se omlouváme," dodala Pačesová. Provozovatele externího call centra, které tuto chybu způsobilo, mluvčí nechtěla zveřejnit.

Právě před měsícem HN přinesly informaci, že Česká spořitelna k 1. říjnu zruší zhruba 45 poboček. Banka tehdy uvedla, že na připraveném seznamu ke zrušení jsou podle banky pobočky, které fungují dva nebo tři dny v týdnu, jsou zpravidla v malém městečku či na vesnici a klienti je málo využívají. Jejich konkrétní místa ale nechtěla uvést. Česká spořitelna má v současné době 602 poboček.