Psal se červen 2014 a tehdejší ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO při snídani na vltavském parníku ujišťoval novináře, že za dva roky stihne Česko bez problémů vybrat v soutěži firmu, která bude od ledna 2017 zajišťovat pro stát elektronické mýto na českých dálnicích a zpoplatněných silnicích I. třídy. A že pak s novým provozovatelem mýtného systému definitivně zmizí pachuť neprůhledně zadané zakázky rakouské firmě Kapsch, s níž stát uzavřel v roce 2006 obtížně vypověditelnou desetiletou smlouvu.

Jenže dva roky uplynuly, ministerstvo dopravy změnilo šéfa a s mýtem úřad nijak viditelně nepohnul. Ani Prachařův nástupce Dan Ťok (za ANO) nového výběrčího mýta nevysoutěžil. Naopak. Bez výběrového řízení nově prodloužil kontrakt s Kapschem, který tak bude v práci pro stát pokračovat i po vypršení smlouvy od Nového roku. Během tří let si může přijít na více než pět miliard korun.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se