Počet volných pracovních míst v Česku rychle roste a podobná situace je i v dalších zemích regionu. Tvrdě na to naráží hlavně ti zaměstnavatelé, kteří nabízí méně atraktivní místa. Musí se nyní více snažit.

Agentura Bloomberg uvádí, že příkladem může být v Česku řetězec Lidl, který v Praze selhával v hledání pokladních. Mzdy pokladních proto vzrostly o čtvrtinu, o pětinu je pak obchodník zvýšil v Maďarsku. Tam se s problémy potýká i řetězec McDonald's, který začal hlavně u provozoven mimo centra nabízet ubytování zdarma.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se