Přestože Martin Netolický usedl do čela Pardubického kraje už podruhé, je stále nejmladším hejtmanem v zemi. Do druhého volebního období vstoupil poněkud razantněji než před čtyřmi roky. Vítěznému hnutí ANO slíbil koaliční debaty hned v pondělí po sobotních volbách, do té doby však už stihl uzavřít dohodu s Koalicí pro Pardubický kraj, ODS a STAN. Odvety voličů ve sněmovních volbách příští rok se neobává. "Pokud změníme marketing a zlepšíme vztahy s prezidentem, máme šanci vyhrát," říká Netolický.

ČSSD sice utrpěla debakl, je to však stále druhá nejsilnější strana. Jak si podle vás rok před sněmovními volbami stojí?

Trochu neprávem je premiérovi Sobotkovi přisuzována obdobná role jako Angele Merkelové v Německu. To je naprosté nepochopení vlády a dalších činitelů, kdy platí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Musíme proto zapracovat na mediálním obrazu předsedy vlády. Na druhou stranu je pro mě Sobotka nejlepším předsedou vlády v historii. Je to on, kdo do emocí Andreje Babiše dává neuvěřitelný klid.

Váš nejúspěšnější hejtman Jiří Zimola řekl, že nestačí jen poctivá práce, ale potřebný je také dobrý marketing. Je to i váš názor?

Marketing je nezbytná součást politiky, ale to byl vždycky. Mnohem větší vliv než v minulosti mají třeba sociální sítě. Já si vzpomínám, že v minulých volbách byl pro mě Facebook spíše doplňkový, nyní se stal skoro základem mé kampaně. I mediální svět se vyvíjí a jsou nové moderní prostředky komunikace. ČSSD má tradiční způsoby zmáknuté, ale ty nové se teprve učí. Myslím, že pro příští rok si můžeme z letošních voleb nést celou řadu poučení.