Asi největší novinkou zářijové reformy školského zákona je inkluze ve vzdělávání. Školy díky ní nyní dosáhnou i na finanční prostředky, na které doposud neměly nárok. "Vše se také od medicínského modelu posouvá směrem k podpůrným opatřením. Není tedy tak důležitá diagnóza, ale spíše identifikace potřeb dítěte," vysvětluje Monika Tannenbergerová, expertka na inkluzivní vzdělávání z vládní Agentury pro sociální začleňování. Od prvního září je proto možné financovat podporu, kterou dítě potřebuje pro svou úspěšnou edukaci, nehledě na to, zda jde o pomůcku, či personální posilu.

Podpora i pro nadané

Nová legislativa tak počítá i s podporou nadaných dětí. Ze zprávy České školní inspekce totiž plyne, že se učitelům zatím úplně nedaří talenty dětí rozpoznat. To potvrzuje i místopředsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Lenka Felcmanová. Podle ní pak dochází k situacím, kdy do poradny přichází dítě kvůli problémům s chováním a následně se zjistí, že jde o nadprůměrně nadané dítě, které se během výuky nudilo.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se