Dokud nezačala rekonstrukce nejvytíženější české dálnice D1, byla silnice vedoucí z Jihlavy do Brna jen jednou z řady českých "dvojek". V posledních třech letech se však stala klíčovou komunikací nejen pro lidi z Vysočiny, ale prakticky pro celou zemi. Řidiči cestující mezi Prahou a Brnem − včetně kamionů − ji začali využívat jako objízdnou trasu okolo rozkopaných úseků dálnice.

Na čerstvě zrekonstruované silnici kvůli tomu zhoustla doprava na úroveň, na niž nebyla projektovaná. Tomu úměrně klesá její životnost, což si žádá vyšší náklady na údržbu. "Problém je, že stát, který je zodpovědný za komplikace na dálnici, není ochotný se s námi na těchto nákladech dlouhodobě podílet. Ve výsledku nám zbývá méně peněz na opravu dalších krajských silnic," vysvětluje mluvčí kraje Vysočina Jitka Svatošová.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se