Výsledky českých patnáctiletých žáků v jednom z nejznámějších celosvětových testování dovedností se mírně zhoršily. Mnohem horší je ale zpráva, že Česko patří ke státům s největšími rozdíly ve výsledcích v matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti mezi školami i mezi jednotlivými kraji.

Nejhůře dopadli patnáctiletí studenti v Ústeckém a Karlovarském kraji. Nedostatečné výsledky tam má každý třetí žák, v celém Česku je to přitom každý pátý. "Pokud se rozdíly mezi školami budou prohlubovat, budeme muset přistoupit k mimořádným opatřením. Například vyslat na nejhorší školy nejlepší učitele," uvedl jako jedno z možných řešení náměstek ministryně školství Stanislav Štech.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se