Příští týden v sobotu se slavnostně otevře poslední chybějící úsek dálnice D8 na Drážďany. Roky očekávané stříhání pásky však bude připomínkou jednoho z největších průšvihů českého dálničního stavitelství. O 15 let zpožděná a o miliardy prodražená investice, naposledy kvůli mohutnému sesuvu půdy z roku 2013, má však zároveň šanci změnit způsob, jak se v Česku plánují a připravují klíčové dopravní stavby.

Po špatných zkušenostech s D8 připraví tým vědců z Akademie věd a expertů z České geologické služby nová pravidla, aby se kolapsům při výstavbě dálnic předešlo.

Tento týden si vypracování těchto regulí objednalo ministerstvo dopravy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se