Ve skladech automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi například již dnes pracuje na 40 procent žen. Hrubé práce tu ubývá a přibývá nutnost plnit procesy, jako je přesné vytváření sekvenčních dodávek, aby šly díly ve správném pořadí na montážní linku. Prvořadá tu tak je přesnost vychystávání a pečlivost práce, ve které ze srovnání s muži lépe vycházejí ženy.

Firmy u žen oceňují také vyšší opatrnost oproti mužským pracovníkům. Operátorky manipulační techniky či řidičky kamionů mají v průměru méně nehod než jejich mužské protějšky. Logistická společnost CS Cargo proto v minulém roce realizovala kampaň „Řidičkou v týmu CS Cargo“, díky které se jí podařilo nabrat za volant přes 30 žen.

Projekt CS Cargo navíc získal cenu European Excellence Awards 2016 za komunikaci v kategorii Doprava a logistika. „Nedostatek řidičů a řidiček z povolání trápí mnoho zemí v Evropě, možná proto se takové téma dostalo na nejvyšší příčku i v oblasti komunikace. Při této netypické náborové kampani jsme vycházeli z našich zkušeností s našimi stávajícími řidičkami, abychom nové řidičky oslovili v maximální možné míře. Díky kampani se nám povedlo ztrojnásobit počet žen-řidiček v našich řadách,“ uvedl při příležitosti udělení ceny Aziz Jahić, marketingový ředitel CS Cargo.

Také kopřivnická automobilka Tatra Trucks shání nové zaměstnance, v příštím roce totiž plánuje zdvojnásobit svou produkci na 1700 vozů. Přes letošní rok se jí podařilo sehnat přes 350 zaměstnanců, a nyní se chce více zaměřit na ženy. „Chceme technicky vzdělané ženy nalákat i do tradičně mužsky vnímaných profesí. Dnes už neplatí, že veškeré technické profese ve výrobě mohou vykonávat jen muži z důvodu fyzické náročnosti,“ říká personální ředitelka společnosti Tatra Trucks Kateřina Nogolová. Mezi pozice, které Tatra dlouhodobě obsazuje a mohou je zastávat i ženy, patří například obráběčka kovů, koordinátorka výroby, technička servisu nebo skladnice.

Související