Nebývalou kampaň s názvem Velvet Innovation (Sametová inovace), která má do Brna a okolí nalákat talenty ze zahraničí, bude vytvářet známá pražská agentura WMC Grey. Jihomoravské inovační centrum (JIC) za ni za čtyři roky zaplatí 46 milionů korun. Sdružení financované brněnským magistrátem, krajem i univerzitami chce s pomocí agentury vydobýt regionu image technologicky vyspělého centra Česka, kam se vyplatí z ciziny přestěhovat.

JIC firmu WMC Grey vybralo ve výběrovém řízení a jejím úkolem bude v první fázi vytvořit koncept kampaně. S tím potom seznámí instituce, jako jsou technologické firmy, krajský úřad nebo magistrát, které budou vytvořenou kampaň používat. Počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikacemi i webem, jenž cizincům pomůže nalézt na jednom místě všechny praktické informace o regionu, fungovat bude jako rozcestník.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

"Hodnoticími kritérii byla s větší váhou kreativita a strategičnost předložených návrhů pro řešení hnutí Velvet Innovation, s menší váhou pak cenová nabídka komunikačních služeb," vysvětlila Veronika Svobodová z JIC s tím, že obě strany podepsaly smlouvu v úterý. "Kampaň bude definitivně spuštěna potom, co s její podobou seznámíme odbornou veřejnost,"podotkla Svobodová.

Pro agenturu WMC Grey je to již několikátý významný úspěch v tendru za poslední dobu. Společnost na konci loňského roku vyhrála soutěž na kampaň výrobce nápojů Kofola, jedné z nejznámějších českých značek. Bude mít za úkol připravit kreativu její letošní kampaně zaměřené na plechovky a půllitrové lahve. Mimo to tvoří reklamy pro velké finanční instituce, jako je Česká pojišťovna nebo UniCredit Bank. Spolupracuje i s Pivovary Lobkowicz a Starobrnem.

"Kampaň pro Jihomoravské inovační centrum je pro nás důležitá z hlediska dlouhodobosti kontraktu. Pokud bych tuto zakázku měla porovnat s kampaní pro Kofolu, jedná se úplně o něco jiného," vysvětlila HN ředitelka WMC Grey Adéla Krausová. "Kofola je pro nás zajímavá kvůli vysoké kreativitě. Kampaň pro Brno a okolí je naopak komplexní nová věc v našem portfoliu,"doplnila.

Nedostatek odborníků brzdí firmy

Jižní Morava chce komunikační kampaní, která je na české poměry unikátní vynaloženou částkou i rozsahem, bojovat se středoevropskými městy jako Drážďany nebo Stuttgart hlavně o odborníky na IT, velká poptávka je i po inženýrech ve strojírenství a elektrotechnickém průmyslu. V Brně již působí technologický gigant Honeywell nebo množství předních vývojářských firem a výzkumných pracovišť, které si s českými odborníky nevystačí, a proto se musí ohlížet do ciziny.

"Máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a nedostatek pracovníků už brzdí další rozvoj brněnských firem," řekl dříve Jan Kopkáš z brněnského Expat Centre, které pomáhá zahraničním odborníkům získat práci, bydlení a pomáhá jim s životem v Česku. Na konci minulého roku Brno díky fungování centra ocenili experti z magazínu fDi Intelligence, spadajícího pod prestižní britský deník Financial Times, jako jedno ze dvou měst na světě, které se nejlépe stará o integraci cizinců.

Na obrysech kampaně Velvet Innovation a celkové investici 46 milionů se shodl kraj s brněnským magistrátem už loni. JIC pomáhá nadějným malým firmám v začátcích podnikání, v minulosti podpořilo například jeden z nejúspěšnějších českých start-upů vyhledávač levných letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker) nebo investovalo do společnosti GINA Software vyvíjející mapový systém, který například používaly ke koordinaci mise OSN na Haiti.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist