Nebývalou kampaň s názvem Velvet Innovation (Sametová inovace), která má do Brna a okolí nalákat talenty ze zahraničí, bude vytvářet známá pražská agentura WMC Grey. Jihomoravské inovační centrum (JIC) za ni za čtyři roky zaplatí 46 milionů korun. Sdružení financované brněnským magistrátem, krajem i univerzitami chce s pomocí agentury vydobýt regionu image technologicky vyspělého centra Česka, kam se vyplatí z ciziny přestěhovat.

JIC firmu WMC Grey vybralo ve výběrovém řízení a jejím úkolem bude v první fázi vytvořit koncept kampaně. S tím potom seznámí instituce, jako jsou technologické firmy, krajský úřad nebo magistrát, které budou vytvořenou kampaň používat. Počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikacemi i webem, jenž cizincům pomůže nalézt na jednom místě všechny praktické informace o regionu, fungovat bude jako rozcestník.

"Hodnoticími kritérii byla s větší váhou kreativita a strategičnost předložených návrhů pro řešení hnutí Velvet Innovation, s menší váhou pak cenová nabídka komunikačních služeb," vysvětlila Veronika Svobodová z JIC s tím, že obě strany podepsaly smlouvu v úterý. "Kampaň bude definitivně spuštěna potom, co s její podobou seznámíme odbornou veřejnost,"podotkla Svobodová.

Pro agenturu WMC Grey je to již několikátý významný úspěch v tendru za poslední dobu. Společnost na konci loňského roku vyhrála soutěž na kampaň výrobce nápojů Kofola, jedné z nejznámějších českých značek. Bude mít za úkol připravit kreativu její letošní kampaně zaměřené na plechovky a půllitrové lahve. Mimo to tvoří reklamy pro velké finanční instituce, jako je Česká pojišťovna nebo UniCredit Bank. Spolupracuje i s Pivovary Lobkowicz a Starobrnem.

"Kampaň pro Jihomoravské inovační centrum je pro nás důležitá z hlediska dlouhodobosti kontraktu. Pokud bych tuto zakázku měla porovnat s kampaní pro Kofolu, jedná se úplně o něco jiného," vysvětlila HN ředitelka WMC Grey Adéla Krausová. "Kofola je pro nás zajímavá kvůli vysoké kreativitě. Kampaň pro Brno a okolí je naopak komplexní nová věc v našem portfoliu,"doplnila.

Nedostatek odborníků brzdí firmy

Jižní Morava chce komunikační kampaní, která je na české poměry unikátní vynaloženou částkou i rozsahem, bojovat se středoevropskými městy jako Drážďany nebo Stuttgart hlavně o odborníky na IT, velká poptávka je i po inženýrech ve strojírenství a elektrotechnickém průmyslu. V Brně již působí technologický gigant Honeywell nebo množství předních vývojářských firem a výzkumných pracovišť, které si s českými odborníky nevystačí, a proto se musí ohlížet do ciziny.

"Máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a nedostatek pracovníků už brzdí další rozvoj brněnských firem," řekl dříve Jan Kopkáš z brněnského Expat Centre, které pomáhá zahraničním odborníkům získat práci, bydlení a pomáhá jim s životem v Česku. Na konci minulého roku Brno díky fungování centra ocenili experti z magazínu fDi Intelligence, spadajícího pod prestižní britský deník Financial Times, jako jedno ze dvou měst na světě, které se nejlépe stará o integraci cizinců.

Na obrysech kampaně Velvet Innovation a celkové investici 46 milionů se shodl kraj s brněnským magistrátem už loni. JIC pomáhá nadějným malým firmám v začátcích podnikání, v minulosti podpořilo například jeden z nejúspěšnějších českých start-upů vyhledávač levných letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker) nebo investovalo do společnosti GINA Software vyvíjející mapový systém, který například používaly ke koordinaci mise OSN na Haiti.